Tuesday 1 November 2011

KEKERAPAN DAN CARA MINUM JUS MONAVIE

Cara Minum Jus MonaVie

KEADAAN/SITUASICARA MINUM
Pencegahan penyakit/Untuk kesihatan1 cup (30ml) X 2 kali sehari sebelum makan atau selepas makan
Masalah Kesihatan1 cup (30ml) X 4 kali sehari sebelum makan atau selepas makan
Masalah Gastrik1 cup (30ml) X 2 kali sehari selepas makan
Masalah Kanser / Barah2 cup (60ml) X 6 kali sehari (setiap 4 jam)
Ibu-ibu mengandung (Original – Ungu)1 cup (30ml) X 3 kali sehari sebelum makan  atau selepas makan
Kanak-kanak½ cup (15ml) X 2 kali sehari sebelum makan atau selepas makan

niee la cup 30 ml untuk anda minum jus monavie..
PERHATIAN:
Individu atau pesakit yang membuat pengambilan secara berlebihan jus monavie ini bagi setiap lapisan umur TIDAK akan mendatangkan masalah kerana meminum jus ini sama seperti meminum jus buah-buahan yang lain.
Sekiranya anda sihat, jus ini boleh dijadikan amalan sebagai pencegahan daripada penyakit. Sekiranya anda memerlukan kesan yang lebih cepat, GANDAKAN jumlah pengambilan jus ini. Apabila masalah kesihatan anda telah beransur pulih, anda boleh kurangkan jumlah pengambilan jus ini.
Sekiranya masalah penyakit tidak menunjukkan sebarang tindakbalas terhadap jus ini, rawatan lanjut dengan pakar perubatan adalah diperlukan. Sekiranya anda telah mengambil ubat-ubatan dari hospital, maka anda mesti teruskan pengambilannya; di samping meminum jus ini kerana ia tidak mendatangkan masalah. Setelah terdapat pengurangan dari masalah penyakit anda, maka ubat-ubatan tersebut boleh dikurangkan dengan nasihat pakar perubatan anda. Maka teruskan pengambilan jus Monavie ini.
Ketetapan waktu/masa pengambilan jus ini – pagi, tengahari dan malam adalah penting. Apabila keadaan memerlukan, jus ini boleh digunakan secara luaran seperti disapu pada masalah fungus dan ulser pada kaki, kulit dan luka akibat kencing manis. Goncang dahulu (balikkan beberapa kali) botol dan sebatikan mendapan jus dengan sekata. Simpan jus ini  dalam peti ais atau di tempat yang redup (tidak panas).
Sekiranya berlaku ‘tindakbalas’, selepas anda minum jus ini, anda tidak perlu takut atau bimbang, kerana ia tidak akan memberi apa-apa kesan sampingan terhadap diri anda. Anda dinasihatkan supaya meminum jus ini berterusan sehingga anda berasa lega atau anda boleh mengurangkan jumlah pengambilan untuk sementara waktu dan disambung kembali sehingga masalah penyakit dapat di atasi.
Kesan-kesan tindakbalas minum jus Monavie
Tindakbalas sementara hanya pada sesetengah orang sahaja seperti berasa pening-pening, mengantuk, ketidakselesaan, sakit kepala ringan, sakit pada otot, masalah perut, cirit-birit, dan gangguan tidur. Perkara ini hanya ‘sementara’ sahaja, dimana proses pembuangan toksin dalam badan dan penyesuaian jus ini dengan badan anda. Teruskan meminum jus, ia akan kembali normal dan kesihatan anda akan bertambah baik.
a) Jus ini tidak disyorkan kepada  ibu-ibu yang pernah mempunyai masalah ketika mengandung.
b) Ketetapan waktu, contohnya pukul 7.30 pagi setiap hari adalah yang terbaik.
c) Anda dinasihat untuk minum air yang banyak selepas meminum jus Monavie untuk melancarkan "resapan" jus pada seluruh badan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...