Monday 10 October 2011

ANDA BOLEH SIHAT --- JIKA?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada anda semua.

Saya nak bertanya kepada anda

Anda sekarang ni sakit atau sihat? hehe..bukan ape, saya ingin memberikan maklumat yang cukup berguna untuk kehidupan anda, orang yang disayangi terutama  ahli keluarga dan orang-orang lain di sekeliling anda.

Ramai yang berkata bahawa untuk sihat adalah sesuatu yang amat bermakna dalam kehidupan atau "staying healthy is expensive". Saya syorkan anda cuba jadi sakit? buat la camne pun sampai anda sakit...hehe.. Bagaimana perasaan anda? Mesti anda pun rimaskan.Nak wat  tu tak leh, nak wat ini tak leh, nak makan tu tak leh..sume la tak leh...arggggggggggghhhhhh comfirm jadi bosan..

Jadi kesihatan adalah satu kurniaan yang tak ternilai kepada diri kita. yelakan kalau kita sihat sume benda boleh buat betul tak..

Apa yang menghindarkan kita dari sakit adalah kerana daya ketahanan badan kita atau pun antibodi. Tetapi ramai yang tidak mempedulikan langsung tentang daya ketahanan tubuh badan mereka.

Sebelum ini selalu sangat la kite dengar brite keluar kat TV, newspaper, internet pelbagai jenis penyakit seperti Kanser, Sakit Jantung, Darah Tinggi, Aids, Avian Flu, Gout, Sakit Perut dan lain-lain penyakit ganjil yang boleh membawa maut. Haiyoooooooooo takut ooo..



Disebabkan oleh gaya hidup zaman moden yang cukup stress, memang stress sangat-sangat2 la dan cara pemakanan yang tidak seimbang, ditambah lagi dengan pencemaran alam sekitar yang sukar dikawal, maka ramai di antara kita yang sukar untuk menjadi sihat dan mudah pula mendapat pelbagai penyakit kronik.

Sikap tidak gemarkan makan makanan yang berkhasiat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan..Mane bez sayur ye tak..hehe maka ia turut menyumbang kepada masalah kekurangan vitamin yang teruk. Jadi untuk mengatasi masalah ini, pengambilan makanan tambahan " supplement nutrisi" adalah penting untuk mengelakkan pelbagai masalah kesihatan.

Cewaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh ni nak promote la ni..TAU APE PRODUK NYA?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...