Monday 24 October 2011

5 KRITERIA MLM YANG MONAVIE SCORE FULL MARKS (MUST READ BILA MENERANGKAN KEPADA DOWNLINE)

Terdapat pelbagai syarikat yang menawarkan produk MLM di serata dunia, termasuklah Malaysia. Bagaimana untuk menilai syarikat dan produk mana yang terbaik untuk menyertainya?
Saya telah menilai 5 kriteria utama bagi produk MLM yang paling berpotensi untuk berjaya.



Berikut ialah kriteria produk apakah score Monavie:

1. Monavie tidak ‘Gender Specific’

Ada produk yang mensasarkan jantina / gender tertentu. Ini menyebabkan market tersebut tinggal separuh kerana tidak digunakan oleh jantina yang berlawanan. Contohnya: Kosmetik untuk wanita (lelaki tidak akan beli) dan Ubat kuat lelaki (obviously wanita tidak akan beli).

Produk Monavie boleh dinikmati oleh kedua-dua Lelaki dan Perempuan. (Okay, jantina yang ragu-ragu juga boleh menikmati khasiat Monavie).

2. Monavie tiada ‘Age Group’

Ada produk yang mensasarkan kumpulan umur (Age Group) tertentu. Ini juga menyebabkan market terhad. Contohnya Ubat Kuat Lelaki hanyalah untuk mereka yang berumur. Golongan bayi, kanak-kanak, orang muda dan/atau sihat tidak perlu produk ini.Betul tak..hehe

Produk Monavie sesuai untuk semua golongan umur, even kanak-kanak pun sukakan rasanya yang sedap.

3. Monavie bukan produk sekali beli je

Ada produk yang hanya boleh dijual sekali sahaja kepada seseorang customer. Contohnya, water filter yang berharga RM3,000. Siapa nak beli dua/lebih unit? Ini menyebabkan tiada ‘repeat sales’ dan menyukarkan kerana anda perlu sentiasa mencari ‘new customers’.

Produk Monavie is highly consumable, dan bila habis satu botol, ada peluang untuk ‘repeat sales’, terutama mereka yang nampak kesan kebaikannya. Maybe dorang tak order immediately bila abis, tapi one day maybe dorang order ataupun jadi downline anda. Peluang cerah!

4. Monavie bukan Ubat, ia tidak mensasarkan orang sakit sahaja

Ada produk berbentuk ubat, yang hanya diperlukan oleh mereka yang sakit sahaja. Contohnya Ubat Kuat Lelaki hanyalah untuk mereka yang tidak mampu.

Produk Monavie bukanlah ubat, tetapi merupakan makanan sampingan yang memberi faedah kepada mereka yang sakit dan juga sihat. Oleh itu mudah untuk menjual produk ini.

5. Monaive sedap dan cantik.

Ada produk yang rasa seperti ubat / herba / pil yang tidak sedap untuk dimakan. Ini menyebabkan mereka yang cerewet tidak akan makan / beli. Contohnya Susu Kambing (ee.. kambing tak mandi) atau Biji Anggur atau Minyak Limpa Ikan (eee xsedapnya..hehe..contoh ok..) tapi memang xsedap pun..

Produk Monavie rasanya sedap. Botolnya juga cantik dan kelihatan profesional. Ini memudahkan untuk menjual / memasarkan produk ini. Tuang aja dan biar mereka rasanya yang sedap. Jangan la kedekut bagi orang rasa..makin orang rasa lepas tu mesti dia nak beli..hehe


Daripada 5 kriteria MLM diatas, kita dapati Monavie score full marks dalam kelima-lima kriteria. Ini bermakna mudah untuk menjual Monavie berbanding produk lain, dan secara tidak langsung peluang untuk anda berjaya jauh lebih tinggi.

Juga produk Monavie telah terjual lebih daripada USD $ 2 billion. Ini membuktikan produk ini berkesan dan dipercayai di serata dunia. Ada banyak produk kesihatan lain yang memaparkan pelbagai testimonial, tetapi berapakah sales yang tercapai? Ada yang hanya terjual kepada bangsa tertentu, tetapi langsung tidak dipercayai oleh bangsa / negara lain.


Sekiranya anda ingin menjana pendapatan sampingan, di dalam USD setiap minggu, cubalah Monavie. Sekiranya anda dah menjadi distributor, anda akan ‘terpaksa’ menjayakan bisnes ini, dan apabila anda buat, anda akan ‘terpaksa’ dapat bonus. Percayalah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...