Saturday 5 January 2013

TIPS HAMIL DAN DOA HAMIL

MUKKADIMAH



Anda mahukan anak atau zuriat? Anda ingin mengandung atau hamil?

Ya semestinya itulah persoalan yang sering difikiran dan dirisaukan oleh kaum ibu. Malah setiap suami isteri memang tidak sabar-sabar untuk mendapat anak namun kadang-kadang harapan tersebut terkubur begitu sahaja kerana isteri disayangi tidak hamil. Dengan persoalan dan harapan di atas ada beberapa tips yang insyallah akan dapat membantu anda khususnya wanita untuk hamil.

Kalau diikutkan, banyak sekali persoalan dari kaum ibu terutama yang bakal menjadi ibu. Bagaimana cara cepat hamil? Apakah teknik yang perlu saya lakukan untuk cara-cara hamil cepat?

Selain itu ada juga persoalan seperti, bilakah waktu yang sesuai untuk adakan hubungan seks? Bagaimana posisi dan teknik, kekerapan serta kaedah terbaik semasa hubungan seks untuk meningkatkan potensi untuk hamil.


6 CARA RAHSIA & TIPS UNTUK MUDAH HAMIL

1. Melakukan Hubungan Seksual Pada Waktu Subur:-

Penting bagi setiap pasangan yang inginkan mendapatkan zuriat untuk  mengetahui tentang waktu yang paling sesuai untuk melakukan seksual iaitu pada waktu wanita subur (ovulasi). Jadi anda perlu tahu bila dan bagaimana untuk mengetahui waktu subur anda terutama pada kaum ibu? Anda juga boleh dapatkan “Ovul kit” di kedai-kedai ubat farmasi. Dengan adanya “kit”  berkenaan ia dapat membantu anda bagi menentukan bila masa subur anda. Selain itu anda perlu tahu bahawa telur yang matang dan baik hanya mampu hidup 24 jam sedangkan sperma pula hidup sehingga 72 jam dalam tubuh wanita. Oleh itu, anda perlu melakukan hubungan seks  sebelum saat ovulasi lebih baik berbanding selepas ovulasi.

2. Melakukan Hubungan Seksual Dengan Kerap:- 

Mengenai kekerapan ini adalah bergantung kepada pasangan itu sendiri. Tidak ada panduan khusus dan bilangan yang tepat untuk menetapkan berapa kali seseorang itu harus melakukan hubungan seksual untuk hamil. Terdapat juga wanita yang hamil hanya dengan satu kali sahaja hubungan seksual. Akan tetapi ada juga yang memerlukan  waktu yang lebih lama untuk mendapatkan anak. Justeru yang paling tepat adalah kekerapan anda melakukan hubungan pada waktu subur. Sebab itu, jika anda melakukan hubungan seksual dengan kerap sekalipun, tetapi bukan pada masa (isteri) anda subur, potensi untuk hamil adalah tipis

3. Menikmati Hubungan Seksual Bersama Pasangan:-

Merujuk kepada penyelidikan pakar, seorang wanita ketika mencapai orgasme klimaks semasa hubungan kelamin akan terhasil suatu alkaline pada vagina, dimana sperma yang dikeluarkan oleh (suami) akan suka keadaan ini, berbanding dalam keadaan normal vagina. Oleh itu jika anda mencapai orgasme pada saat tersebut atau pada saat pasangan anda mencapai ejakulasi maka kesempatan sperma untuk selamat sampai ke rahim wanita adalah lebih tinggi atau lebih tepat lagi potensi untuk dapat anak lebih cerah.

4. Teknik Posisi Semasa Hubungan Seksual:-

Teknik dan posisi seks ini adalah satu cara untuk meningkatkan kemungkinan terjadinya kehamilan. Kedudukan posisi bagi suami di atas adalah yang posisi terbaik untuk memberi kehamilan kepada (isteri) anda untuk mengandung. Selain itu juga tips yang boleh digunapakai adalah dengan meletakan bantal nipis dibahagian pinggul (isteri) anda. Tips ini adalah untuk menampung sejumlah sperma selama 20 minit atau lebih selepas anda berdua mencapai klimaks bersama-sama. Dengan keadaan ini akan memudahkan sperma berenang sampai ke dalam rahim.

Selain itu posisi yang perlu dielakkan bila anda ingin hamil adalah posisi wanita yang berada di atas, yang mana akan menyebabkan sebahagian dari sejumlah sperma akan keluar dan hanya akan tinggal sedikit  sperma yang mencuba berenang ke arah sel telur. Ini adalah sesuatu teknik yang sia-sia sahaja.

5. Tindakan Suami:-

Bagi suami adalah sebaik-baiknya tidak memakai seluar dalam yang terlalu ketat atau mandi pada suhu yang panas. Ini akan mengakibatkan penurunan kemungkinan kehamilan kerana proses penekanan atau suhu testis menjadi panas dan menyukarkan pembentukan sperma yang baik. Harap ia dapat dielakkan segera jika suami anda suka mandi sauna..Perlu dihentikan segera..

6. Tenang dan Bertawakal Pada Allah:-

Suami isteri perlu sentiasa relax dan redha dalam menghadapi apa jua tekanan. Ini adalah kerana jika pasangan berkenaan tertekan terhadap sesuatu masalah, ianya mampu menurunkan keupayaan untuk hamil. Disamping itu juga perlulah berusaha dan berikhtiar untuk mendapatkan cahaya mata yang diimpikan oleh setiap pasangan.Dan amalkan Doa Hamil dibawah..Insyallah..


Amalkan Doa Hamil Ini
Mulakan dengan bacaan :
1. Istighfar - 11 kali.
2. Shalawat Nabi - 11 kali.
3. Al-Fatihah - 1 kali.
4. Ayatul Kursi - 1 kali.
5. Doa Untuk Mendapat zuriat. (setiap kali selepas solat)  
(Surah Al-Anbiya: Ayat 89)

(Surah Ali Imran: Ayat 38)

6. Doa Kesuburan – 11 kali
(Surah Al-Anbiyaa: Ayat 30)

Dapatkan botol air minuman yang bersih. Selepas habis membaca "Doa Kesuburan - Surah Al-Anbiyaa: Ayat 30" maka ditiupkan kepada air tersebut. Minum air tersebut setiap hari dan selepas itu, sapu air berkenaan pada bahagian bawah pusat hingga turun ke bawah dengan air tersebut sebanyak tiga (3) kali sambil membaca Doa Kesuburan - Surah Al-Anbiyaa: Ayat 30". InsyaAllah bahagian yang bermasalah selepas disapu air doa berkenaan akan pulih dengan izin Allah. Jika ada yang masalah tersumbat maka akan terbuka dan disembuhkan saluran tersebut.

***Kalau tuan/puan nak tau lebih lanjut lagi kaedah, rawatan, petua dan doa untuk dapat zuriat sila dapatkan segera ebook Rahsia Mudah Hamil dan klik Link dan Banner dibawah :-


**DENGAN ITU DAPAT SEGERA PANDUAN**

Untuk tempahan sila klik Link dibawah:-

34 comments:

  1. slm..time kaseh ats doa yg diberikan..sy dah amalkan dan sy jg telah beli ebook rahsia mudah hamil..alhamdulillah sy ikut semua tip dlm ebook tue & akhirnya sy pregnant ank yg 1st..syukur rezeki dr Allah

    ReplyDelete
  2. wslm..tahniah puan.syukur pd allah..sy tumpang gembira.hrp doa trsebut puan amalkn & jg sentiasa ikut tips/kaedah yg telah diberikan dlm ebook tue..

    ReplyDelete
  3. Assalam..sy nk beri komen skit..tq ats doa dan info ebook rahsia mudah hamil..sy telah bc & amalkn semua ilmu ini..syukur sy tlh disahkan mengandung..sy hrp ilmu yg sy amalkn ini diberkati amin..

    ReplyDelete
  4. wslm puan..sy doakan yg terbaik utk puan..ilmu ini cuba-cuba la share ye & amalkan selalu..moga allah berkati kita sekelian..tq

    ReplyDelete
  5. salam tuan.hny nk kongsi kegembiraan sya dgn tuan.syukur akhirnya sya prgnent stlh tggu selama 2 thn.sya ucpkn trime kasih kerana tuan perkenalkn ebook ini dan beri doa hamil dan sya telah amalkannya.semoga tuan dirahmati sb kongsi ilmu ini.

    ReplyDelete
  6. Wslm puan..tahniah & alhamdulillah sy ucapkan.yg penting,kita kene usaha & tawakal & selebihnya biar Allah yg tentukan..Hrp puan amalkan doa & baca ebook rahsia mudah hamil berkenaan..klu blh sebar-sebarkan ilmu ini kpd kwn2 ye..tq

    ReplyDelete
  7. Mcm mne nk bli buku ni n bpe hrga

    ReplyDelete
  8. Klik LINK : RAHSIA MUDAH HAMIL @ Iklan Rahsia Mudah Hamil..nnt akan kluar page Rahsia Mudah Hamil dan cari icon "Beli Sekarang" dan klik icon tue..then isi maklumat yang perlu dan buat pembayaran..tq

    ReplyDelete
  9. salam tuan admin..tq atas review ni.sy dh miliki ebook ni.just mau share dgn pembaca blog ni yg ebook ni mmg bagus utk kehamilan & selebihnya berdoa pd allah..kita perlu berusaha & allah akn makbulkannya

    ReplyDelete
  10. wslm Pn.Maiza..ye btul tue pn..sy hnya blh share ebook & amalan doa shj utk panduan bersama..selebihnya kita kne usaha,ikhtiar & berdoa pd Allah..

    ReplyDelete
  11. slm tuan..ebook ni masih ada lg?

    ReplyDelete
  12. wslm..insyallah ada lg..dapatkan segera

    ReplyDelete
  13. salam..info hamil yang terbaik untuk diamalkan..tq

    ReplyDelete
  14. wslm..tq..harap dapat share dgn kwn2 ye..

    ReplyDelete
  15. Alhamdulilah sy dan suami akn cuba lakukan yg terbaik berpandukn nsht dan petua yg diberikn...doa tue sape yg lbh afdhal bce?? Suami or isteri??

    ReplyDelete
  16. suami isteri perlu baca doa ni..insyallah..kita berikhtiar & tawakal kpd allah..yg penting jgn putus asa..

    ReplyDelete
  17. Salam.. Ilmu yg sgt berguna.. Sy akn amalkan doa2 dan surah selepas solat.. Kite mmg digalakkan berusaha.. Hanya ALLAH SWT yg berkuasa memakbulkan permintaan utk zuriat soleh dan solehah...

    ReplyDelete
  18. wslm..betul tu..kita sama2 ikhtiar & share..Insyallah Allah akan makbulkan doa kita semua untuk dapat zuriat yg soleh & solehah

    ReplyDelete
  19. Masha allah, ramai dah dapat manfaat dari tips cepat mengandung ni ek.

    Doa dan amalan berlandaskan alquran. Semoga mendapat redha allah swt.

    Amin. Sebaik baik manusia adalah mereka yang memberikan manfaat kepada orang lain di sekelilingnya

    ReplyDelete
  20. time kasih puan..moga sama2 kita dapat manafaat darinya..Hanya allah sahaja yg dapat membantu kita..yang penting kita berusaha & ikhtiar..

    ReplyDelete
  21. salam admin..tq sb share doa ni dan sy dh beli ebook rahsia mudah hamil..alhamdulillah setelah berusaha akhirnya sy kini hamil 3 bulan..syukur pd Allah..tq admin semoga Allah merahmati tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..alhamdulillah & tahniah sb suraya bakal jadi ibu..so sllu la amalkan doa2 berkenaan & tq sb beli ebook tue utk rujukan puan..tq

      Delete
    2. salam tuan..time kasih ats ucapan tahniah & buku serta doa tersebut..Insyallah sy akan amalkan.

      Delete
  22. Mohon share jgk..terimakasih..

    ReplyDelete
  23. salam admin. nak share. alhamdulillah saya disahkan mengandung & baru 1 bulan sebab saya amalkan ayat yang admin publish di blog ini & saya pun dah beli ebook tersebut. banyak ilmu yang saya pelajari..alhamdulillah tq admin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Tahniah puan. Alhamdullillah syukur pada Allah. Harap sume pembaca blog ini konsisten amalkan ayat tersebut dan dapatkan ilmu melalui ebook yang saya share diatas

      Delete
  24. Masih ade lgi x ebook ni puan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..masih ada lagi puan..blh dptkan melalui link diatas

      Delete
  25. sama-sama puan..di harap perkongsian ini memberi manafaat kpd mereka semua

    ReplyDelete
  26. Mohon shre ilmu ni ya..doakan sy jga untuk ada zuriat thn ini

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...