Saturday 12 November 2011

21 SEBAB MUSABAB KENAPA PERLU MINUM MONAVIE UNTUK KESIHATAN ANDA

Kenapa Kita Perlu Minum Jus Monavie Setiap Hari Dan Jadikannya Sebagai Nutrisi Suplement Tambahan?

1.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Menurunkan Tekanan Seharian "Stress"  Anda.
Buah Acai banyak membantu menangani atau mengurangkan tekanan pada diri anda. Ini disebabkan oleh keupayaan buah acai untuk mengimbangi tahap tekanan dalam badan supaya darah dan oksigen dapat mengalir kembali normal dan juga memperbaikinya.

2.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Memudahkan Kitaran Haid Wanita
Berita baik bagi wanita-wanita, terutamanya golongan yang mengalami kesakitan pada setiap kali kitaran haid tiba.Kadang-kadang tu sampai nak demam pun ada.Buah Acai kaya dengan khasiat kalsium dan ia mengurangkan kesakitan dan kekejangan.Dan apabila wanita meminum jus monavie ia akan melancarkan kitaran haid wanita

3.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Memelihara Saluran Darah Terutama Bahagian Jantung
Dengan minum jus buah Monavie, ia akan memelihara bahagian jantung anda terutama saluran darah, kapilari-kapilari, saraf dan arteri anda. Ini disebabkan kandungan antosianins yang tinggi di dalam buah acai.

4.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Membantu Ketahanan Anda Terhadap Penyakit
Buah acai kaya dengan khasiat nutrisi serta vitamin maka jus Monavie membantu daya tahan penyakit dan membantu tubuh badan untuk membina daya tahan melawan penyakit.Dengan itu tubuh badan mendapat antibodi yang kuat

5.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Meningkatkan Lipid dan Kadar Gula anda.
Buah acai mengandungi indeks glycemic yang rendah yang dapat meningkatkan lipid dan kadar gula anda supaya ia menjadikan paras gula yang stabil pada tubuh badan anda.

6.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Menyahkan Toksik-toksik dan Membersihkan Badan Kita.
Buah acai telah lama digunakan untuk menyahkan toksik dalam tubuh kita.sekiranya anda minum jus monavie ini,maka tubuh badan anda berasa ringan dan cergas sebab toksik badan telah keluar melalui peluh dan pembuangan najis.

7.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Membantu dalam Menyembuhkan Ulser
Disebabkan elemen antibakteria yang ada, buah acai boleh membunuh fungus, bakteria dan parasit yang akan menyebabkan ulser.Anda hanya perlu minum jus monavie ini untuk menyembuhkan ulser.

8.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Membantu Melawan Osteoprosis
Disebabkan buah acai meningkatkan indeks Kalsium sekiranya meminumnya, maka osteoporosis akan jauh dari menghinggapi anda.

9.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Sterol Membantu Menurunkan Tekanan Darah Anda
Sterol-sterol yang terdapat pada buah acai ini membantu banyak perkara kepada tubuh badan anda. Sterol adalah komponen dalam membran sel tumbuhan. Ia digunakan dalam rawatan yang berkaitan dengan tekanan darah.

10.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Melegakan Simptom-simptom Asma
Buah acai boleh melegakan asma kerana ia kaya dengan Vitamin C yang merupakan antioksida yang hebat. Vitamin C juga adalah anti-inflammasi yang dapat melegakan simptom-simptom asma.

11.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Melegakan Kesakitan dari Arthritis
Sekali lagi, anti-inflammasi dalam acai dapat menolong meringankan kesakitan disebabkan oleh arthritis.Kekerapan minum jus monavie maka akan berkuranglah kesakitan arthritis

12.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Mencegah Kerosakan Sistem Daya Tahan Badan
Pengoksidaan yang disebabkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama kepada kelemahan imunisasi. Acai membantu meningkatkan imunisasi badan atau antibodi untuk melawat penyakit.

13.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Bertindak Sebagai Agen Pengecut (Astringen)Astringen adalah bahan yang mengecut, melepas dan mengikat tisu-tisu dalam badan seperti kulit kita. Ia berfungsi untuk menutup luka kecil dan memberi kulit kita rasa yang segar dan sihat

14.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Memerangi Kanser
Buah acai mencegah dan merendahkan risiko kanser.Buah acai mencegah kanser kulit, payudara, paru-paru dan perut dengan meneutralkan radikal bebas sebelum ia merosakkan sel-sel badan. Kekerapan minum jus monavie adalah perlu untuk memperbaiki sel-sel yang telah rosak.

15.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Melawan Asid Refluks
Disebabkan kandungan antioksidanya, Acai melawan dan memelihara esofagus kita dari kerosakan oleh Penyakit Asid Refluks (GERD). Acai mengurangkan asid dalam perut semasa refluks berlaku. Ini disebabkan acai mengandungi kesan pengurangan asid.

15.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Meningkatkan Simulasi Otot
Buah acai mempunyai campuran mineral dan asid amino yang membolehkan ia membantu pergerakan otot dan pemulihannya selepas melakukan aktitviti yang memenatkan.

16.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Meningkatkan Fungsi Sel Imun
Mengikut kajian dalam International Journal of Sports Medicine, Acai meningkatkan fungsi sel imun dengan menggerakkan lymphocytes (sel darah putih) dan mencegah pengurangan imun. Ini disebabkan oleh beta-sitosterol dalam acai.

17.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Memberi Kesihatan Mental
Buah acai meningkatkan kecerdasan dan fungsi mental dengan membekalkan Omega-3 kepada minda supaya menjadi cergas.

18.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Meningkatkan Kesihatan Secara Menyeluruh dan Sinergi dalam Badan
Dengan antioksida dalam acai, ia membantu membina dan memulih tubuh badan kita serta membantu meningkatkan pelindungan dalam tubuh.

19.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Menolong Anda Untuk Tidur Dengan Nyenyak
Untuk maklumat buah acai mengandungi nutrisi seperti vitamin B dan yang lain, maka ia boleh mengurangkan tahap tekanan dan meningkatkan komunikasi antara anda dan sel otak anda. Buah acai boleh membantu tidur anda nyenyak dengan menambah penghasilan neurotransmitters. Antara neurotransmitters yang diketahui ialah serotonin dan dopamine.

20.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Meningkatkan Tenaga Anda
Jus Monavie mengandungi banyak nutrisi terutamanya ‘lipid’ yang membantu meningkatkan tenaga dalam badan anda. Oleh itu, Monavie boleh diminum setiap hari untuk meningkatkan tenaga, atau sebelum melakukan aktiviti yang mencabar stamina anda.

21.Kenapa Kita Perlu Minum :-
Buah Acai Menurunkan Kolesterol
Buah acai mempunyai banyak Essential Fatty Acids. Asid-asid ini mengekalkan kolesterol yang baik (atau HDL) dan pada masa yang sama, membantu menurunkan kadar kolesterol yang jahat (LDL). Dengan dwifungsi ini, EFAs tersebut akan melancarkan peredaran darah dalam badan kita.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...