Friday, 26 July 2013

DOA PENGASIH


Doa Pengasih adalah doa yang dibaca dengan tujuan untuk memastikan orang lain suka dan sayang kepada individu yang membacanya..Ianya juga bertujuan untuk memberikan orang lain menjadi senang dan dipermudahkan apabila berhadapan dengan orang yang mengamalkan Doa Pengasih ini..

Apa Hukum Mengamalkannya?
Mari kita lihat hukum jika mengamalkan Doa Pengasih ini :-

“Auf bin Malik berkata: Kami pernah menggunakan jampi mentera ketika jahiliah dahulu. Lalu kami bertanya: Ya Rasulullah saw, apa pendapat tuan tentang perkara ini? Baginda menjawab: Kemukakan pada ku mentera kamu itu. (Kemudian dibacakan mentera itu oleh sahabat). Baginda menjawab: Tidak mengapa jampi mentera itu selagi tidak mengandungi syirik. Rasulullah saw juga membenarkan seorang sahabat yang berdoa bukan dari sumber al Quran, asalkan kalimatnya tidak bercanggah dengan syara'.”

Berdasarkan kaedah fiqh “al aslu fi al ashya' ibahah”, maka hukum asal sesuatu perkara adalah harus, selagi tiada perkara yang melanggar syariat dilakukan. Sebagai contoh, seseorang menggunakan Doa Pengasih untuk tujuan disayangi oleh majikan & mendapat kedudukan yang baik dalam syarikat, maka ia adalah dibolehkan, namun jika diamalkan hanya untuk nafsu, membalas dendam, dengki, amalan tersebut adalah menyalahi syariat Islam, maka hukumnya adalah dilarang..

Jika Ingin Beramal Doa Pengasih, Anda Perlu Fahami Maksud Doa Tersebut ?

Jika anda ingin mengamalkan Doa Pengasih ini, anda perlu ketahui maksud & tafsirannya dalam bahasa sendiri sebagai contoh fahami maksud ayat yang ingin dibaca dengan membuka bersama tafsiran ayat berkenaan dalam bahasa melayu..Ini dapat mengelakkan salah faham dan niat yang tidak tentu kerana pembacanya tidak memahami ayat tersebut..Jadi fahami betul-betul ayat berkenaan kemudian beramallah dengan doa tersebut.


Niat Dan Iktikad Yang Murni

Anda perlu YAKIN bahawa setiap yang berlaku adalah dengan ketentuan Allah SWT. Ini adalah perkara terpenting sebelum anda mengamalkan Doa Pengasih ini. Anda perlulah meyakini bahawa setiap perkara yang berlaku dan terjadi selepas mengamalkan Doa Pengasih tersebut adalah kerana kekuasaan Allah Yang Maha Esa.. Seandainya anda gagal memahami konsep ini dengan jelas, besar kemungkinan akidah anda boleh tergugat..Jadi perlu berwaspada selalu..

Amalan Doa Pengasih perlu disertakan dengan keyakinan dan niat yang suci murni..Ianya adalah kehendak Allah SWT yang menentukan segala-galanya.. Jadi anda perlu berdoa dengan bersungguh-sungguh dengan mengamalkan bacaan Doa Pengasih tersebut dengan harapan Allah akan memakbulkan doa anda dan akan memberikan hasil yang baik dan diredhai Allah.

DOA PENGASIH - BISMILLAH 6



DOA PENGASIH - MUKMIN



*Penting !! Anda dilarang sama sekali untuk tidak menggunakan ayat ini dengan tujuan yang tidak baik

Kalau ANDA inginkan Koleksi Doa-Doa Pengasih 
Sila dapatkan segera ebook Doa Pengasih dan klik Link dibawah :



31 comments:

  1. slm..tq atas share doa pengasih ni tuan

    ReplyDelete
  2. wslm tuan..untuk kita amalkan bersama dan doa ni dapat mengeratkan silaturahim..guna untuk jalan kebaikan

    ReplyDelete
  3. slm admin.time kasih share info doa pengasih..Puas hati & bez sgt sbb dapat koleksi doa pengasih dari link tuan..insyallah akan digunakn utk tujuan kebaikan.

    ReplyDelete
  4. wslm..tq..hrp dpt gunakan ilmu ini kearah kebaikan dan utk mengeratkan kasih syg sesama manusia..insyallah

    ReplyDelete
  5. salam tuan..tq atas perkongsian koleksi ayat pengasih.terbaik

    ReplyDelete
  6. wslm tuan.time kasih..moga ianya bermanafaat untuk kalian sume.

    ReplyDelete
  7. Salam jika psangan kita itu tinggal jauh... mcmna?? Boleh ke kita buat melalui gmbar

    ReplyDelete
  8. wslm..xperlu gambar..cume niatkn dalam hati dan berdoa pada allah..insyallah

    ReplyDelete
  9. salam admin.mahu bg komen skit.alhamdulillah setelah amalkan doa tersebut ini, kasih syg antara kami adik beradik makin erat dan mesra.kalau tak seperti asik nak bergaduh je.skrg ni byk perubahan setelah sy amalkan doa pengasih -mukmin..tq admin atas share doa ni

    ReplyDelete
  10. wslm misrina..alhamdulillah yang penting kene amalkan selepas solat 5 waktu dan slalulah minta pada Allah agar hubungan silaturahim sesama keluarga dapat dieratkan..

    ReplyDelete
  11. Salam admin nk tnye klo kita dh putus dgn org tu tp kita nk dgn dia balik? Tp dia jauh.. cm ne nk buat blh ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..boleh dgn hanya berdoa pd Allah..yg penting niat kita utk eratkan silaturahim & utk kasih syg..kerana ajal, maut, pertemuan, jodoh kesemuanya ketentuan Allah..

      Delete
  12. Salam admin nak tnya nk tnye...sy ada mslh kt tmpt keje baru. Skg ni dh hmpir 5 bln sy bekeje kt sna tp msi x dpt mnyesuaikan diri sgn staf2nya...kalu amalkn doa ni dpt tk mngatasi mslh sy....tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..boleh..cuba amalkan doa pengasih mukmin..insyallah..

      Delete
  13. Salam admin..doa pengasih - bismillah 6 utk ape? & doa pengasih mukmin?..Sya ada masalah dgn psgan sya..doa pengasih mane yg perlu sy baca??...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..dua-dua boleh dibaca..insyallah

      Delete
  14. salam tuan,ada tk dlm bahasa rumi saya tk pndai jawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..maaf tuan, sume dalam bahasa arab..

      Delete
    2. salam tuan trima kasih saya sudah dpt kan yg rumi..berapa kali harus saya baca ayat ini lepas solat?saya putus dgn kekasih saya setelah 3 tahun bersama.saya masih sygkn dia saya amalkn surah yusuff dan kini berhasrat amalkn bismillah 6.

      Delete
    3. Wslm..blh amalkan selepas solat 5 waktu..insyallah..tetapi jodoh, rezeki, ajal & maut, Allah yang tentukan..kita hanya ikhtiar & berusaha shj..klu xde jodoh, maknanya Allah mahu berikan yang lebih baik dari yang terdahulu..

      Delete
    4. trima kasih tuan in shaa Allah

      Delete
  15. Minta izin utk dibuat amalan. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipersilakan tuan untuk dibuat amalan..sy izinkan..yg penting konsisten

      Delete
  16. Assalam tuan..izinkan sya tanya..adakah ayat2 ini dipetik dari ayat2 suci Al-Quran atau dibuat sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm tuan..ayat dari ayat2 suci alquran

      Delete
  17. Minta izin dari tuan untuk mengunakan ilmu ini.

    ReplyDelete
  18. Boleh tak ayat ini digunakan untuk doakan ibu dan ayah yang ada masalah

    Dari saya , mangsa keadaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tuan untuk doa ini juga adalah untuk mengeratkan silaturahim & kasih sayang antara keluarga..insyallah

      Delete
  19. boleh kah doa pengasih diguna pakai untuk mendapatkan kawan baharu ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tuan..yang penting niat kita dan berdoa serta berserah pada allah..insyallah hati yang ikhlas allah akan permudahkan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...