Wednesday 9 January 2013

PANDUAN IMPORT BARANGAN CHINA



KENAPA PRODUK NEGARA CHINA ?

Negara China adalah salah satu kuasa ekonomi yang terbesar di dunia!! Analisis ekonomi menyatakan sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kegiatan ekonomi di negara China semakin pesat dan membangun serta dapat memenuhi permintaan dari segi barang yang hampir serupa dengan barangan yang berjenama.

Ini menunjukan, semakin banyak barangan jualan dihasilkan di negara china ini malah tidak dapat dinafikan mempunyai harga yang jauh lebih murah berbanding barangan berjenama .Produk barangan yang dihasilkan meliputi semua barangan termasuk baju, kasut, seluar (pakaian), laptop, telefon (elektronik) dan lain-lain lagi.

Dan jika anda lihat sekarang kemungkinan besar telefon, komputer yang anda gunakan sekarang ini pun dihasilkan oleh negara China.

Ini terbukti bahawa produk buatan negara China sudah diterima dan mudah didapati di seluruh dunia. Untuk makluman anda semua , pembeli sekarang ini  lebih suka untuk mendapatkan sesuatu produk barangan yang berkualiti dengan harga yang murah daripada terpaksa menggeluarkan wang yang banyak untuk mendapatkan sesuatu barang. Jika harga mahal tetapi kualitinya kurang maka ia sesuatu yang amat merugikan.  

Sekarang ini untuk mendapatkan barangan  yang diminati dari negara China juga tidaklah terlalu  sukar dan anda boleh mendapatkan produk bekalan barangan dengan mudah daripada pembekal-pembekal yang boleh dipercayai.

 

Sila klik link dibawah dan dapatkan segera panduan :



JUAL BARANG CHINA DENGAN KEUNTUNGAN YANG LEBIH TINGGI

Anda perlu tahu bahawa barangan yang diimport terus dari pembekal di negara China, mampu memberikan pulangan peratusan keuntungan lebih tinggi malah berlipat kali ganda.

Barangan China yang dijual secara “online” mahupun “offline” di Malaysia boleh didapati dengan harga yang paling murah iaitu sehingga 4 kali ganda lebih murah. Selain itu ada juga barangan yang berharga hanya RM30 di China tetapi di jual di Malaysia dengan harga RM300. Nah!!! Cuba anda bayangkan keuntungan yang anda dapat perolehi daripada ini? cukup mudah bukan untuk buat duit dengan barangan China.

Anda juga perlu ambil peluang ini segera kerana amatlah rugi jika Usahawan Melayu seperti “anda” tidak mengambil peluang mengimport barangan dari China secara borong atau pukal. Malah membiarkan saja golongan usahawan lain untuk menikmati keuntungan tersebut tanpa rasa ingin bersaing.

Kenapa saya berkata demikian, sebabnya masih ramai Usahawan Melayu mengambil produk dari pemborong di Malaysia dengan kadar harga yang tinggi dan margin keuntungan sangat kecil. Ini sangatlah tidak berbaloi.

PILIHAN BARANGAN CHINA YANG BANYAK DAN BERKUALITI

Selain anda dapat keuntungan margin yang tinggi hasil dari jualan barangan china ini, anda juga mempunyai lebih banyak pilihan barangan merangkumi pelbagai kategori.

Di Negara China, pelbagai jenis barangan yang boleh kita dapati secara mudah dan tidak hairan sekiranya barang-barang ini banyak ditemui dan dijual merata-rata di negara kita sendiri. Malah ada juga yang kita tak pernah temui sebelum ini..begitulah teknologi penghasilan dari negara China.

Cuba anda perhatikan persekitaran anda. Sebagai contohnya, peralatan dalam rumah anda. Cuba anda lihat dengan teliti barangan plastik yang ada di rumah anda dan jangan terkejut hampir kesemua barangan mempunyai tag, “Made in China”. Sekarang saya cuba kecilkan lagi skop barang, iaitu cuba anda teliti tetikus “mouse” yang anda gunakan sekarang.

Jadi dengan lambakan barangan China dengan tag ‘Made in China’ yang sangat ketara, maka tidak hairan sekiranya barangan original Apple dibekalkan dari negara China. Ini adalah kerana kos untuk menghasilkan sesuatu produk di China adalah jauh lebih murah dan kualitinya juga agak bagus.



Sila klik link dibawah dan dapatkan segera panduan :


STARTEGI UNTUK PERMULAAN MEMBELI BARANGAN CHINA

Jadi apa tunggu lagi, sekarang anda perlu atur strategi untuk berjaya mendapat keuntungan dari jualan barangan china…

Strategi Permulaan adalah seperti berikut :-


1.  Anda boleh membeli dengan kuantiti sedikit dahulu buat permulaan.

2.  Cari barangan yang mendapat permintaan yang tinggi dari pelanggan-pelanggan seluruh dunia.

3.  Kemudian jual barangan tersebut melalui perniagaan “online” atau “offline” atau “dropshiping” bagi mengaut keuntungan yang besar,

4.   Setelah anda berjaya mendapat keuntungan, anda boleh laburkan semula keuntungan tersebut dan memborong dengan kuantiti yang lebih besar.


JADI AGEN PENJUAL DROPSHIP UNTUK BARANGAN CHINA

Dropshipping adalah merupakan urusniaga bagi seseorang itu menjual bagi sesuatu produk walaupun produk tersebut tidak ada dalam simpanan si penjual. Ia sebenarnya kaedah baru di dalam urusniaga internet online.

Tatacara & langkah yang perlu anda lakukan sebagai agen penjual dropship:-

1. Anda perlu mengkaji dahulu produk yang terbaik untuk dijual. Anda juga perlu melakukan kajian untuk mendapatkan pembekal yang terbaik dan kajian terhadap kualiti produk tersebut serta menjalinkan hubungan yang akrab dengan pembekal.

2. Anda perlu  mempromosi produk tersebut ke pasaran anda samada secara online atau offline.

3. Anda menerima pesanan, memprosesnya dan menerima bayaran dari pembeli produk.

4. Anda menggunakan bayaran tersebut untuk membeli barangan daripada pembekal produk.

5. Pembekal akan menghantar barangan terus kepada pelanggan tanpa perlu anda melakukan apa-apa.

Fokus yang paling utama di dalam tatacara urusniaga dropship ini adalah anda boleh membuat keuntungan yang maksima dengan :-

·    Menjual pelbagai produk barangan yang mudah untuk dihantar,

·    Anda tidak perlu menanggung risiko menyimpan stok, kos berlebihan atau masalah penghantaran.

·    Anda boleh meningkatkan penjualan dan keuntungan dengan mudah di dalam perniagaan dropship ini tanpa memerlukan urusan/ tenaga yang banyak.


Jadi apa tunggu lagi…Pembekal dari negara China boleh membantu anda membina empayar dropshipping anda! Cukup mudah bukan untuk buat duit dengan barangan China

Jika anda berminat untuk mempelajari dengan lebih lanjut cara untuk mendapatkan barangan China yang berkualiti dan murah, saya sarankan supaya anda segera dapatkan panduan terhebat bagi mengendalikan perniagaan barangan china ini….Panduan tersebut adalah : PAKEJ IMPORT DARI CHINA.


Sila klik link dibawah dan dapatkan segera panduan :



8 comments:

  1. Slmt pg..mau tnya..barang apa yg sesuai utk di beli di china dan dpt untung bila di jual di msia..tq

    ReplyDelete
  2. slmt sejahtera victor..produk yg terbaik utk di beli dari negara china dan anda mendapat untung bila menjualnya di msia adalah produk elektonik yang berbentuk gadget & barang mainan seperti transformer.

    ReplyDelete
  3. time kasih tuan..saya dah miliki ebook ini..cukup lengkap & saya tlh pun buat bisnes jual brg china..mmg lumayan sekali..

    ReplyDelete
  4. Sama-sama tuan..sy hrp panduan ebook ini dapat membantu tuan dlm jlnkn bisnes jual brg china

    ReplyDelete
  5. hi admin blog..mau kasi komen skit..ebook yg semmgnya lengkap dan sy skrg tlh jual brgan made in china melalui blog & fb..tq tn

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm wan zull..tq sb bg komen atas ebook berkenaan..hrp trus success dlm bisnes jualan barangan china..tq..atleast dpt money poket..nnt boleh la belanja sy makan..hehe

      Delete
  6. Negara China memang negara yang sesuai untuk mendapatkan baranga. Memang wajib belajar Bagaimana nak import barang dari china

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul tuan..harga disana memang berbaloi kalau beli borong..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...