Friday, 7 June 2013

PANDUAN CARA-CARA MENJAHIT BAJU KURUNG



Anda seorang suri rumah, ibu tunggal, penganggur yang ingin jana pendapatan sendiri?

Mari saya terangkan kepada anda, hidup ini kita perlu cari jalan keluar bagaimana untuk jana pendapatan bagi meneruskan hidup selain dapat membantu untuk menambah serba sedikit pendapatan keluarga. Terdapat pelbagai cara untuk kita tambah duit poket..Salah satu caranya adalah dengan menjahit baju..Sekarang ni kalau anda tengok tempahan baju mendapat permintaan tinggi terutama pada musim perayaan, kenduri, majlis majlis tertentu.

Jadi sekiranya anda seorang suri rumah, ibu tunggal, penganggur, inilah masanya untuk anda jana pendapatan dan tambah duit poket dengan menjahit baju.

ADAKAH ANDA MENGALAMI SITUASI SEPERTI BERIKUT

  • Berminat untuk belajar cara-cara menjahit tetapi langsung tiada asas jahitan…Tidak tahu dari mana hendak bermula.
  • Pernah belajar cara-cara menjahit baju kurung, tetapi akibat lama tidak mempraktikkannya anda sudah lupa caranya.
  • Sudah dapatkan maklumat dengan melayari internet untuk mendapatkan cara menjahit baju kurung, tetapi hasilnya tidak seperti yang diharapkan
  • Anda seorang lelaki dan berminat untuk belajar cara menjahit baju kurung, tetapi memikirkan anda akan dikelilingi oleh pelajar wanita apabila mengikuti kelas menjahit, niat tersebut terus dibatalkan.
  • Anda ingin jana pendapatan tambahan bagi menampung kos sara hidup yang semakin meningkat.
  • Ingin mengikuti kelas menjahit baju kurung, tetapi kos yang terlalu tinggi sehingga mencecah RM300 atau anda telahpun menghadiri kelas tersebut tetapi bila balik ke rumah untuk menjahit, ianya tidak menjadi seperti yang diharapkan serta serba tidak kena.


PENYELESAIAN SITUASI DI ATAS

Jika anda menghadapi situasi di atas..Saya ada cara yang mudah,cepat dan praktikal & ingin memperkenalkan kepada anda PANDUAN CARA-CARA MENJAHIT BAJU KURUNG yang mana pakej ini diajar dari asas sehingga anda mahir untuk menjahit baju kurung. Panduan lengkap dan terperinci ini dihasilkan oleh Puan Salmawati Shamsudin. Anda akan diajar dari perkara asas, teknik yang betul cara-cara menjahit baju kurung sehinggalah anda dapat menyiapkan keseluruhan baju yang sempurna.

Untuk makluman anda, panduan ini amat sesuai untuk sesiapa sahaja walaupun tidak pernah mempelajari sebarang asas dalam jahitan. Ianya lengkap dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang jelas dan mudah diikuti secara praktikal. Ini memudahkan anda menjahit baju kurung tanpa tertinggal satu step pun. Cukup praktikal bukan..



JANA PENDAPATAN KELUARGA DENGAN MENJAHIT BAJU KURUNG

Ramai suri rumah @ graduan menganggur hanya duduk saja dirumah dan kadang-kadang bosan jugak sebab tidak tahu untuk buat apa-apa..Apa kata anda gunakan masa terluang anda yang duduk di rumah dengan dengan menjahit baju..Sekurang-kurangnya dapat juga duit poket dan membantu keluarga..Ok mari kita analisa keuntungan yang anda bakal perolehi hanya dengan menjahit baju kurung.

Permintaan Menjahit Baju Kurung ?
Untuk dipakai pada Hari Raya
Untuk dipakai semasa kenduri kendara
Untuk menambah koleksi baju kurung
Untuk dijadikan baju sekolah bagi anak-anak anda dan lain-lain lagi

Kos Dan Margin Keuntungan 85%
Anggaran kos menjahit baju kurung apabila anda sudah memiliki mesin jahit dan semua alatan yang diperlukan: 

Benang: 80 sen 
Butang: 15 sen 
Getah dan pengeras untuk pinggang: 40 sen 
Cangkuk kain: 15 sen 
Zip kain: 30 sen 
Kain khas untuk leher: 20 sen
Jahit tepi: RM2.00 
**Harga barang ikut harga pasaran

Katakan jumlah kos semua adalah RM6. Anggaran kos, barangan seperti getah pinggang dan cangkuk kain perlu dibeli dalam kuantiti melebihi 1 unit. Jadi, kos sebenar untuk menjahit sepasang baju adalah lebih murah daripada kos yang dinyatakan di atas.


Setelah itu anda mengambil upah untuk menjahit sepasang baju kurung adalah RM40. Anda menjahit 5 pasang baju kurung sahaja dalam masa sebulan. Jumlah pendapatan anda daripada 5 pasang baju kurung tersebut adalah RM200. Kos sepasang baju kurung adalah RM6. Jadi, kos untuk 5 pasang baju adalah RM30. RM200 ditolak kos iaitu RM30. Jadi, keuntungan anda adalah RM170. Keuntungannya adalah 85% daripada hasil jualan dengan hanya menjalankan perniagaan kecil-kecilan di rumah sendiri. Jika anda rajin membuat hebahan dan suka bisnes online, margin keuntungan anda akan lebih banyak dan lumayan.


Panduan ini akan membantu anda untuk mempelajari asas cara-cara menjahit baju kurung sehinggalah siap sepasang baju kurung yang sempurna.Panduan ini dihasilkan khas untuk anda oleh Puan Salmawati Shamsudin dan panduan lengkap ini beserta dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang jelas dan mudah diikuti secara praktikal.  Anda akan belajar secara praktikal melalui 10 modul-modul yang menarik dan ini memudahkan anda menjahit baju kurung tanpa tertinggal satu step pun. Mari kita lihat dengan lebih terperinci 10 modul yang menarik ini.



KELEBIHAN MEMILIKI PANDUAN INI

Sekiranya anda membuat keputusan untuk memiliki pakej ini, anda telah berada dilandasan yang betul kerana anda akan diajar teknik-teknik penting cara-cara menjahit baju kurung sehinggalah anda mahir dalam menyiapkan sepasang baju kurung yang cantik dari segi potongan baju dan jahitannya. Semua panduan penting ini akan diajar secara step by step dari perkara yang paling asas sehinggalah anda mahir..Jadi apa tunggu lagi..Semua penerangan mengenai PANDUAN CARA-CARA MENJAHIT BAJU KURUNG telah dihuraikan dengan terperinci..Dapatkan segera, panduan yang murah dan berbaloi untuk dimiliki..


DENGAN ITU DAPATKAN SEGERA PAKEJ INI

Untuk tempahan sila Klik Link dibawah


15 comments:

  1. salam.tq admin.ckup mudah sbb ada gambar & blh ikut 1 per 1 cara menjahit.xsusah manapun.hehe.puashati sgt sb blh jahit bj sndiri.

    ReplyDelete
  2. wslm puann rinnie.mmg mudah klu puan ada minat untuk menjahit baju ni..hehe..apapun tahniah sb dpt jahit baju sendiri.

    ReplyDelete
  3. Khaisarah Wahab20 June 2013 at 09:59

    assalam..saya dah beli ebook ni..terbaik..Tp tak habis baca lagi..hehe..kalau kite minat menjahit memang wajib dapatkan ebook ni ..xgitu tuan admin

    ReplyDelete
  4. wslm khaisarah..hehe..gitu2..dptkn sekarang produk ebook yg hot ini..blh jahit bj utk pakai di pg hari raya..

    ReplyDelete
  5. salam admin..nk tny de x review ebook menjahit baju melayu?

    ReplyDelete
  6. wslm..insyallah nnt sy buat review ebook menjahit baju melayu k..

    ReplyDelete
  7. Slm admin..mmg bez panduan ni..cukup mudah nk ikut..dh dpt buat sepasang bj kurung..insyallah pas ni nk buat bj utk anak2..tq tn

    ReplyDelete
  8. wslm..puan..tahniah..lepas ni blh buka bisnes kecil2an..tambah duit poket..

    ReplyDelete
  9. salam..camne nk dapatkan ebook ni?

    ReplyDelete
  10. salam admin..kak june nk tanya ada x ebook buat baju melayu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak june..klu kak june berminat mengenai ebook buat baju melayu, boleh tgk website ini : Pakej Cara menjahit Baju

      Delete
  11. Salam semua..kepada yang dah mahir menjahit baju kurung dan ingin mendapatkan koleksi menjahit baju rekaan yang lain..boleh tgk website ini===> Panduan Menjahit Pelbagai Jenis Fesyen Baju

    ReplyDelete
  12. salam admin..tq share pakej yang lengkap..puashati sgt saya beli pakej ni..sekarang ni dok wat bisnes kecil-kecilan..tq admin

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm pn khamisah..alhamdulillah..hrp bisnes makin maju & dpt tempahan yang byk

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...