Friday 10 June 2016

BULAN RAMADHAN BISNES AIR BALANG KEUNTUNGAN MELETOP RM 9000 SEBULAN


Yang di tunggu-tunggu pada bulan Ramadan adalah membeli di bazar ramadhan dengan pelbagai hidangan masakan dan kuih-muih tradisional dan juga aneka jenis air balang yang menjadi tarikan utama serta sering menjadi tumpuan orang ramai bagi dijadikan pelengkap hidangan berbuka puasa.

Bisnes air balang ini dengan deretan air balang aneka minuman pelbagai warna dan perisa di bazar-bazar Ramadan bukan sekadar mengundang keinginan kanak-kanak untuk menikmatinya tetapi juga semua peringkat umur pengunjung. Ini membuatkan anda pada bulan puasa ini bagaikan menelan air liur tatkala terpandang kepelbagaian air yang kelihatan menarik dengan pelbagai warna dan perisa.

Situasi ini tidak terkecuali dapat dilihat di Bazar Ramadan apabila peniaga air balang, menawarkan sebanyak 25  hingga 30 jenis minuman yang dijual dengan harga antara RM1 hingga RM3 bergantung kepada saiz bekas air.

Bayangkan setiap hari menggunakan kira-kira 50 beg ais berharga RM2.90 setiap beg serta 36 kilogram gula bagi menyediakan 25 - 30 jenis minuman.

Memang berbaloi bisnes air balang ini sebab ape kos penyediaan nya amat sedikit berbanding keuntungan yang akan anda dapat adalah berlipat kali ganda. Bayangkan 1 hari jualan anda boleh memperolehi sebanyak RM 300. Dan sekiranya anda berniaga sepanjang bulan Ramadhan, anda boleh mendapat keuntungan 1 bulan sebanyak RM 9000.. Memang berbaloi sangat-sangat

Persiapan selalunya sekitar jam 2 petang dan tiba di gerai jualan untuk buat persiapan dengan perlu dibantu oleh 2-3 pekerja terdiri daripada ahli keluarga sendiri kerana jika bersendirian, memang tak sempat memenuhi permintaan pembeli terutamanya ketika waktu puncak sekitar jam 6 petang.

Untuk makluman antara minuman yang mudah dijual ialah ABC, Cendol, air soya, air kelapa, nangka, asam boi, teh bunga, milo ais, sirap laici serta jagung. Aneka minuman ini mempunyai penggemar tersendiri dan sukar dinyatakan minuman mana paling laris kerana semuanya mendapat permintaan.

Selain itu dari segi harga, kebanyakan pembeli gemar membeli minuman yang diletakkan dalam bekas berharga RM3 kerana pastinya isian lebih banyak berbanding bekas berharga RM1 serta RM2. Malah, ada juga yang membeli dalam kuantiti banyak

Ye betul , tidak menafikan air minuman pelbagai warna juga menjadi satu daya tarikan kepada pembeli hingga ia terjual ratusan bekas sehari, ditambah pula dengan deretan air balang lengkap tertulis jenis minuman.

Jadi jika anda berminat untuk berniaga dan bisnes air balang ini anda boleh dapatkan maklumat melalui link website ini >>> www.bisnesair.com




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...